.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید بر همدلی برای رفع عقب ماندگی

مدیریت ارشد استان مازندران در نخستین روزهای کاری خود در استان با مدیران شهری مرکز استان و مدیران مرتبط در توسعه شهری نشست هم اندیشی برگزار کرد تا عقب ماندگی توسعه ای ساری، مرکز مازندران را با همدلی مدیران دستگاه های اجرایی رفع کند.

سید علی اکبر طاهایی که چهارشنبه شب تدارک نخستین دیدار با منتخبین مردم ساری در شورای شهر، شهردار و فرماندار مرکز استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با توسعه شهری را دیده بود از خبرنگاران در این جلسه نیز دعوت کرد تا برای رفع عقب ماندگی های مازندران به کمک مدیریت ارشاد استان بیایند.

در این جلسه که تعدادی از اعضای شورای شهر ساری، فرماندار مرکز استان و شهردار ساری به ارائه گزارشی از روند موجود در سطح شهر ساری پرداخته و از روند رو به رشد کنده کاری ها در مرکز استان انتقاد کردند.

این افراد با اذعان به اینکه طرح توسعه فاضلاب شهر ساری یک طرح ملی بوده و برای مازندران ثمراتی دارد در عین حال از روند ترمیم دیرهنگام حفاری ها در سطح شهر ساری توسط شرکت آب و فاضلاب استان به استاندار مازندران گله مند شدند.

فرامرز نقیبی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با اشاره به اینکه حفاری ها مشکل اصلی و اساسی مردم استان است اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از کنده کاری ها شش ماه از مدت حفاری آنها می گذرد و سبب رنجش فراوانی برای مردم ساکن در مرکز استان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه کمربندی های در دست احداث در مرکز استان قدمت بیش از 30 سال دارند افزود: شورای شهر و شهرداری از بودجه مردمی برای احداث کمربندی که وظیفه راه و ترابری بوده اعتبار هزینه می کنند ولی دستگاه متولی حاضر به اتمام این پروژه ملی برای تسریع در رفع مکلات مردم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در سفر نخست دولت نهم به مازندران مقرر شده بود به مرکز استان مازندران 30 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه شهری پرداخت شود، اظهار داشت: به رغم گذشت چهار سال از آن وعده هیچ تسهیلاتی برای مرکز استان تحقق نیافته است.

نقیبی با اعلام اینکه معضل جمع آوری و انباشت زباله مشکل حاد دیگری بوده که شهر ساری مرکز استان مازندران را تهدید می کند، گفت: به واسطه نبود کارخانه کمپوست در ساری سالانه رقمی بیش از دو و نیم میلیارد تومان از پول مردم صرف زباله می شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز مازندران پیشانی استان بوده و باید توجه بیشتری به ساری شود اظهار داشت: توجه مدیریت ارشد استان به ساری باید دوچندان باشد.

محمد دامادی، دیگر عضو دیگر شورای شهر ساری وجود مواهب طبیعی، راه آهن و فرودگاه را پتانسیل مثبتی برای توسعه مرکز استان دانست و گفت: با اعمال مدیریت واحد برای توسعه ساری می توانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی افزود: به منظور رفاه حداکثری و توسعه متوازن باید مدیریت شهری واحدی نیز در مرکز استان شکل بگیرد.

سید جمال باقری عضو دیگر شورای شهر ساری نیز با اذعان به اینکه به واسطه بسیاری از بروکراسی های اداری و نبود زیرساخت ها هیچ سرمایه گذاری به خود اجازه سرمایه گذاری را در استان نخواهد داد خاطر نشان کرد: عدم هماهنگی در اجرای خدمات عمرانی توسط دستگاه های مختلف سبب عدم توسعه در استان می شود.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز مدونی برای توسعه مرکز استان در سه سال آینده نداریم گفت: مدل توسعه شهری در ساری باید بر اساس مدل اسلامی ایرانی تدوین شده باشد.

سید مهدی رضایی فرح آبادی، دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با اشاره به اینکه متاسفانه مازندران و خصوصا مرکز استان جای تخریب و ترور شخصیت ها است اظهار داشت: مدیری که بخواهد برای توسعه استان کار کند او را تخریب شخصیتی می کنند.

به گفته وی، ساری به عنوان مرکز مازندران دارای چالش های بسیاری بوده که مدیریت ارشد استان با منابع اندک شهرداری باید مرکز مازندران را به زیباترین شهر استان مبدل کند.

بودجه اختصاصی به مرکز استان برای اداره آن کافی نیست

سید علی حجازی، شهردار مرکز استان مازندران نیز با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از افراد کوته فکر با باب کردن توسعه در ساری و بابل عقب ماندگی را برای هر دو استان به ارمغان آوردند، افزود: اعتبارات شهر ساری متاسفانه در حد شهرهای کوچک استان بوده که برای مرکز استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه ادارات کل خدمات رسانی برای توسعه شهری نباید بخشی فکر کنند گفت: به واسطه کنده کاری های بی مورد و ترمیم دیرهنگام سیمای شهر ساری زشت جلوه کرده است.

حجازی افزود: متاسفانه اداره برق ساری هیچ نظارتی بر میزان روشنایی معابر و نوسازی آنها نداشته است.

شهردار مرکز استان از عدم خدمات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به واسطه درآمد بالایی به شهر ساری انتقاد کرد و گفت: مقرر شده بود که این واحد تولیدی برای توسعه ساری 500 میلیون تومان کمک کند که تنها 100 میلیون تومان آن محقق شده است.

حجازی معضل دیگر شهر ساری را فروشگاه زنجیره ای رفاه در مرکز استان ذکر کرد و گفت: علیرغم اینکه فروشگاه رفاه در دادگاه دیوان عدالت اداری محکوم شده ولی مسئولان آن حاضر به جمع آوری مکان فعلی خود نیستند.

به گفته وی، در صدد رفع این معضل، مکان فعلی فروشگاه رفاه می تواند برای زیباسازی شهری موثر باشد.

وی با بیان اینکه معتقدیم اعتبارات دولتی اندک بوده و سهم تخصیصی آن کم است در عین حال افزود: برای مسئولین استان جای بسی تعجب بوده که چرا این بودجه ها سهم استان های دیگر می شود و استان مازندران از این بودجه ها محروم است.

بسیاری از پروژه های بزرگ در مازندران قدمتی20 ساله دارند

سید عیسی هاشمی حیدری، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه نگاه دولتمردان به مرکز استان نگاه توسعه شهری است، اظهار داشت: برای استفاده از ویژگی های کلان کشور باید مازندران را استان شهر قلمداد کنیم.

وی با بیان اینکه به واسطه کم توجهی در تخصیص اعتبارات به مازندران بسیاری از پروژه های بزرگ نظیر سد البرز و سد گلورد در مازندران قدمتی بالای 20 سال دارند عمر اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در اقصی نقاط کشور را کمتر از پنج سال ذکر کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه ظرفیت پیمانکاران بومی مازندران بسیار رشد یافته است گفت: به واسطه اینکه در راه سرمایه گذار گره هایی وجود دارد سرمایه گذار رغبت سرمایه گذاری در مازندران را به خود اجازه نمی دهد.

به گفته وی، با نگاه تیمی می توانیم استان را بازسازی کنیم و با همدلی مسئولین عقب ماندگی های مازندران را جبران کنیم.

محسن زارعی، فرماندار مرکز استان نیز با اذعان به اینکه بسیاری از پروژه های بزرگ ساری قبل از دولت احمدی نژاد رها شده بود، گفت: در حال حاضر بالغ بر 500 میلیارد تومان در بخش زیرساختی و اجرای طرح های عمرانی در مرکز مازندران اعتبار در حال هزینه شدن است.

وی با بیان اینکه چاله های بی مورد سطح شهر ساری به واسطه عدم رعایت انضباط اجتماعی توسط دستگاه های حفار است افزود: گام های زیرساختی و توسعه در ساری در حال انجام است.

زارعی با اشاره به اینکه احداث جاده دسترسی فرودگاه ساری قدمت 15 ساله دارد اظهار داشت: در حال توسعه دادن به تمام جاده های منتهی به مرکز مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مرکز تصفیه فاضلاب ساری اواسط سال آینده در مرکز مازندران بهره برداری می شود گفت: عدم اعمال قانون ماده 100 سیمای شهر ساری را زشت نموده است.

به گفته فرماندار ساری، اقدامات توسعه ای در مرکز مازندران به واسطه کمبود اعتبارات تخصیصی به کندی در حال انجام است.

مشکل زباله کلیدی ترین معضل مرکز استان

سید علی اکبر طاهایی، استاندار جدید مازندران نیز در سخنانی با اظهار تاسف از وجود مراکز مزاحم در مدخل های ورودی و خروجی مرکز استان گفت: راه و ترابری مازندران وظیفه دارد در اسرع وقت نسبت به ساماندهی این مهم اقدام کند.

وی افزود: با همدلی و همفکری مدیران می توانیم توسعه متوازن را در استان شاهد باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه به حوزه فرهنگی جامعه رسیدگی نشده است، افزود: در سفرهای استانی دولت دهم با تکیه بر فرهنگ و اداب استان می توان حوزه فرهنگی استان را سامان دهیم.

طاهایی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نقطه نظرات و ایده های خود را درباره مسائل توسعه ای استان با مدیریت ارشد مازندران در میان بگذارند، گفت: مدیران با افتتاح چند پروژه دچار احساس خود بزرگ بینی نشوند زیرا هر میزان برای مازندران کار شود برای توسعه آن فضا فراهم است.

وی از شوراهای اسلامی شهر خواست تا کرانه نگاه خود را توسعه دهند و موانع و چالش های توسعه با همکاری شهردار باید رفع شود.

استاندار مازندران مشکل زباله را کلیدی ترین معضل مرکز استان ذکر کرد و افزود: شهرداری ساری برای این مهم باید چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه با همدلی و وفاق برای توسعه مازندران باید تلاش کرد گفت: حاشیه ها را باید کنار گذاشته و برای توسعه استان برنامه ریزی کنیم.

طاهایی وجود دو رئیس قوه و وزرای مازندرانی در کابینه را برکتی برای استان دانست و گفت: مدیران استان با همکاری مجمع نمایندگان باید مدل اساسی در رفع تنگناها و افق توسعه ای در مازندران تدوین کنند.

وی با تاکید بر افزایش ضریب همدلی در بین آحاد مسئولین در عین حال با اذعان به اینکه سلیقه ها به شورآفرینی بیشتر کمک می کند گفت: نگاه توسعه ای به ساری باید استانی باشد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.